rosaravenhorst.reismee.nl

Week 1!

Hi !

Update: Ik leef nog. En dat terwijl ik al een paar dagen aan de linkerkant van de weg fiets..

De eerste week hier zit er alweer bijna op, het lijkt ontzettend lang geleden dat ik hier aan kwam. Een goed teken denk ik, dat ik de uren niet af heb hoeven tellen tot nu toe!

Hoe de meeste dagen er hier uit zien is s ochtends opstaan, de kinderen overtuigen met goeie argumenten dat ze écht hun ontbijt moeten opeten en ze hun uniform aan laten trekken.(Waarom hebben Nederlandse kinderen dat niet... ? Het is namelijk 1. heel makkelijk omdat ze niet na hoeven te denken over welke coole kleren ze vandaag moeten dragen en 2. gewoon ontzettend schattig) Als ze aangekleed zijn wandel ik met ze naar shool, dan heb ik de dag voor mezelf. Dan kijk ik hoogstaande programma's als de bachelor. Maar hé dat is Engels en dus leerzaam. Daarna haal ik de kids aan het einde van de middag weer op.

Sophie's favoriete invulling van de middag is het organiseren van een danswedstrijd. Er doet altijd maar 1 team mee, dat van haar en mij, maar dat mag de pret niet drukken. Vervolgens wordt het nog beter, met de prijsuitreiking; 'All the teams were réally good, but only one can be the winner. And in the end all the judges agreed: the obvious winner is...' (Dat moet ik zeggen, anders 'telt' de prijsuitreiking niet) Vervolgens wordt het winnaresje Sophie te veel en doet ze alsof ze flauw valt. Dan kom ik aan racen als dokter en 'scan' haar benen en armen met een telefoon,ballon of broodtrommel. En dankzij mijn goeie EHBO kwaliteiten wordt ze dan weer wakker terwijl ze dramatisch zegt 'What happened...?!'. En dat toch al wel zo'n 10 keer deze week... :-)

Dinsdag ben ik naar Hampton court geweest, en de royal gardens die daar naast liggen. Very impressive. En de muffins in het restaurantje waren dat ook..

Thomas had sportdag gisteren, ik mocht het laatste uurtje gezellig met alle Engelse mama's meekijken naar 100 jongetjes in hetzelfde witte sportpakje hun longen uit hun lijf rennend. Uiteindelijk won Thomas' house of lancaster, toch wel heel stoer.

Sophie had een dagje vrij dus we zijn naar Kingston geweest voor a girls day out, oke en om de primark leeg te shoppen.

Dit weekend is the queens jubilee weekend, ze zit namelijk al 60 jaar op dezelfde troon. Vanochtend in een dorp verderop wezen kijken naar allemaal optredende kinderen en dance crews (yo people, I wanna see your hands in the aaaair yo). Misschien later dit weekend nog centraal London in, maar dat zal wel een mensenmassa zijn daar.

Nou ja verder eet, slaap en toileteer ik hier ook gewoon, maar dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte !

Vind het leuk om af en toe wat van jullie te horen/zien, lang leve facebook :-)

Love ! Rosa

Reacties

Reacties

de borgertjes

Leuk om te lezen, ik wist wel dat die kids boffen met jou. Veel plezier,dikke kus van Roos enEnmale.

Rosa

Hé Jo ! Dank voor je lieve berichtje :-) Hele dikke kus voor Roos en Emma ! Zeg maar dat Sophie & Thomas dat spelletje met dieren nadoen heel erg leuk vinden, dat deed ik altijd met hun ;-)

Larissa

Hey meis,
wat een leuk verhaal weer! En wat schrijf je leuk!
Hoop je over 1.5 mnd ff te zien :-)

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active