rosaravenhorst.reismee.nl

Just a first impression!

Hello there!

Na een dag inpakken was het gisteren dan zo ver: my fligth t to London Heathrow! Na al het afscheid nemen ging ik aan het einde van de middag door de douane en kon ik eigenlijk niet meer terug ! Tenzij ik opeens een bom onder mn shirt vandaan had getoverd, maar anyway :-)

De vlucht verliep prima. Er zaten veel olypmische sporters in het vliegtuig in traningspakken, heb mezelf nog maar eens een keer beloof écht te gaan hardlopen tijdens de zomer.. Maar goed, toen ik aan kwam stonden Caroline and Stuart (the mum and her partner) al op me te wachten met een mooi bordje met mijn naam erop.

Het huis is very beautiful en very English. Sophie en Thomas waren buiten aan het fietsen met de buurjongetjes. (Zack and Fred, wanna call Fred 'Cody' al the time..) Sophie is deze week 8 geworden en is heel lief en open. Ze vroeg hoe goed ik ben in Engels. 'How about the counting Rosa?' Toen ik vertelde dat ik tot 1000 kan tellen, was ze overtuigd van mn skills... Thomas is een beetje verlegen, maar hij vertelde vandaag al veel meer dan gisteren.

Na het avondeten heb ik mn spullen uitgepakt in mijn roze kamer. Ze vroeg me wat mijn lievelingskleur was vorige week in een e-mail, so now it's all very girly :-)

Op dit moment is Maisie de au pair, zij is hier sinds januari en is éen van Stuarts dochters uit een vorig huwelijk. Ze blijft nog een week om alles aan mij te laten zien, omdat Caroline veel moet werken en ze gaan een paar dagen op vakantie samen. It's a bit confusing for the kids I quess, omdat ze nu moeten luisteren naar 2 nanny's. Maar het is wel fijn om te zien hoe het er normaal gesproken aan toe gaat hier.

Ze verwachten van mij als au pair dat ik streng ben. Omdat Caroline ze vreselijk verwent, omdat ze niet zoveel thuis is. (She works as a doctor) En Stuart is niet hun echte vader dus hij wil zich met sommige dingen niet té veel bemoeien. Dus dat zal af en toe wel lastig zijn, zeker nu Maisie hier nog is, but it will definitaly be allright.

Sophie's thema voor de komende periode is de jaren '90. Vandaag moesten ze allemaal verkleed, en ze ging als Britney Spears. (Just like almost all the girls from her clas.. But she looked so sweet, I'll upload a photo for you.)

Toen iedereen op school was heb ik gewerkt aan mijn goeie voornemen: running in the park. Hield het best lang vol (of het voelde zo) ! Alleen Leslie, een vriendin van Caroline uit de straat, zag me gaan. En nu wil ze met me trainen, dus dat wordt niet meer stiekem wandelen tussendoor....

Na school hebben we met z'n allen huiswerk gemaakt. Thomas heeft namelijk examens nu en op de private schools waar ze heen gaan zijn ze echt al heel streng op deze leeftijd. Ze hebben extra lessen tot 5 uur s middags en dan moeten ze nog lessen thuis doen. Dus ik hoop dat ik die lesjes misschien iets leuker voor ze kan maken de komende weken, ga m'n best doen. (Als er nog iemand goeie tips heeft? Het is vooral taal en rekenen..)

Na het avondeten heb ik ze een pakket gegeven met allerlei Nederlandse cadeautjes. Sophie kon de dropjes niet binnen houden, maar Thomas heeft de hele avond om meer gezeurd. En met een mooie haarband met Nederlandse vlaggetjes erop en een oranje hawai ketting om, hebben ze Halli Galli leren spelen ! :-) Toen de buurjongetjes het gegil en de bel hoorden kwamen ze ook mee doen en de ouders en kwamen ons aanmoedigen. Already a success now.

Nou dat was het voor vandaag. Eerste indruk en eerste dag waren goed!

How are things in Holland?

Have a lovely evening everyone.

Love, Rosa

Reacties

Reacties

Eva

Lieve Rozie :) wat super leuk om te lezen :) ik ben weer veilig terug van pinkpop en knijp elk uur in de sleutelhanger! hihi. Geniet lieve schat! X

Laura van Travel Active

Hoi Rosa,

Dat klinkt helemaal super, al die eerste indrukken!
We zullen je blijven volgen zo. Geniet ervan! Gr.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active